Dag 1. 6 Oktober 2007

Vandaag vroeg opgestaan. Was al om 5.45 uur klaarwakker. Gelijk op internet gekeken of er al vertraging was. De laatste dagen waren alle vluchten flink vertraagd maar tot nu toe is onze vluckt op tijd. Wando, onze chauffeur, is er al om 07.05 uur en om 07.45 zijn we weggereden. Ik wil een betje op tijd aanwezig zijn omdat deze vlucht altijd veel transit passagiers heeft dus er maar weinig mooie plekken ter beschikking zijn in het vliegtuig.

Op Schiphol verliep aales redelijk snel gelukkig. Na het inchecken gaan we door de douane en drinken een bak koffie en Ton rookt 1 van z'n laatste sigaretten.
We vertrekken van pier D2. We moeten al om 10.15 uur door de securitycheck en als het goed gaat vliegen we om 11.55 uur.

Het is nu 10.50 uur en we zijn goed door de security gekomen. Alles moest weer uit en af maar dat hoort er bij. We vliegen met een Boeing 767. Gelijk maar even de formulieren invullen voor de Amerikaanse douane en immigratiedienst. dan hebben we dat in ieder geval al gedaan.
We zijn nu echt op vakantie en totaal in de stemming. Er zijn wel veel mensen met kinderen, maar hopen dat we niet 9 uur naar jankende en gillende kinderen moeten luisteren.

Nou daar zitten we dan. Het is nu 13.15 en we zijn net Engeland voorbij. We zijn om 12.00 uur van de pier weggereden en om 12.05 opgestegen. De piloot vertelde zojuist dat we van de Zwanenburgbaan zijn opgestegen en niet van de Polderbaan wat eigenlijk de bedoeling was. Die was gelukkig buiten gebruik in verband met onderhoud, dat scheelt een enorm stuk taxien.
We zitten in stoel 36 C&D lekker achterin. Dat is voor straks wel een nadeel want dan zijn we als laatste eruit dus achteraan in de rij bij de immigratie. Een ander nadeel is dat het eten als laatste hier wordt uitgedeeld.

15.00 uur. Inderdaad geen keuze meer in eten, alleen nog pasta. Nou ik moet zeggen de kwaliteit is goed. Verleden jaar hadden we ook pasta maar die was volgens mij van plastic en nog aangebrand ook.
De vlucht verloopt goed, weinig turbulentie.

17.00 uur. De benodigde formulieren worden uitgedeeld maar die hebben we al ingevuld. Wel een gedoe elk jaar. De zweefteven en trolleydollies lopen rond met hun schortjes om dus we zullen zo wel weer wat t e eten krijgen.

17.05 uur. Inderdaad....snack time ! Een lekker saucijzenbroodje met een sappie. Nu nog 3.5 uur te gaan......

19.00 Het laatste eten is geserveerd. Een broodje, fruit, jus d'orange en koffie. Daar waren we wel aan toe want we hebben het nu wel gehad. Doordat het weer boven de oceaan goed is, is de vliegtijd ook korter. Nog een uur en een kwartier.....

20.45 uur geland. Een half uur vroeger. We moesten wel lang wachten eer we het vliegtuig uit mochten. Toen we eenmaal eruit waren konden we door de immigratie. Alle ervaringen van vorige jaren werden nu te niet gedaan. echt waar, binnen een uur stonden we buiten. Echt ongelovelijk !!! Nu naar de autoverhuur, en ook daar verloopt alles super. Een witte Mustang met kenteken X32VBJ. Het is er 1 die al aardig wat mijlen weg heeft. 17086 om precies te zijn.

©2007 by Bonky/WSM PhotoStudio The Netherlands.
Na vertrek bij Hertz via de 528 naar de International Drive en dan binnendoor naar de US192. Als we hier zo rijden is het net alsof we niet zijn weggeweest. We komen gewoon een beetje thuis.

Het hotel, dit jaar een ander is geweldig. Na 7 jaar Masters Inn was het echt tijd voor wat anders. Dit hotel heeft 1 ster meer dan de Masters en dat is wel te zien ook. Grotere kamer, koelkast, koffiezetter en een grote televisie. Er ook veel meer te doen in het hotel. Restaurants, 2 zwembaden, sport en spel ruimtes en zelfs een sportschool waar je als gast gratis van gebruik mag maken.

Nadat we de boel verkend hebben zijn we direct naar ons favoriete fastfood restaurant gegaan. Taco Bell.....Heerlijk

's-Avonds naar Old Town. Daar is natuurlijk de Saturday Night Cruise. Ontzettend veel zeer mooie classic cars. Dit jaar valt het wel op dat er veel Hot Rods zijn. Echt hele mooie met waanzinnige motoren.

©2007 by Bonky/WSM PhotoStudio The Netherlands.
Na een avond slenteren en kwijlen gaan we terug naar het hotel. Terug in het hotel ploffen we doodmoe op bed en proberen we nog wakker te blijven en kijken we nog wat TV. Maar helaas dit houden we niet lang uit. Doodmoe vallen we in slaap.