Zaterdag 13 oktober 2007. Ford Power Festival

Vandaag een dag waar we al een tijd naar uitkijken. Ford Power Festival op Moroso. Een 2-daags race evenement met hoofdzakelijk Ford-producten. Ook de aftermarket is er ruimschoots aanwezig.
Het is wel een flink eind rijden naar Moroso Raceway Park maar het is het absoluut waard. We vinden het altijd leuk om helemaal binnendoor er naar toe te rijden, via de US192 en US441. De US441 is één van de oudste noord/zuid verbindingen in Florida.

Op het parkeerterrein staat de meest mooie en vreemde voertuigen:

©2007 by Bonky/WSM PhotoStudio The Netherlands.
De dag op Moroso begon rustig met een wandeling over het middenterrein langs alle stands van de producenten van race producten en tuners.

©2007 by Bonky/WSM PhotoStudio The Netherlands.
Op het terrein van de verkiezing van mooiste auto stonden de meest mooie Mustangs van oud tot het nieuwste model, echt bijzonder mooie exemplaren. Over het gehele terrein stonden de meest mooie wagens.

©2007 by Bonky/WSM PhotoStudio The Netherlands.
Toen de races begonnen zijn we op de tribune gaan zitten en genieten. De meest mooie en snelle wagens racede de kwart mijl. Voor het eerst werd er gereden onder de 6,90 seconden.

©2007 by Bonky/WSM PhotoStudio The Netherlands.
Ook is er dit jaar een nieuwe race-klasse.....DIESEL ! We hadden al eerder diesel pick-ups zien racen maar dit sloeg werkelijk alles. Dikke vette pick up's van ruim 2800 kg rijden met gemak 400meter in 10 seconden en rijden dan 200km/u. Je gelooft je eigen ogen niet...en oren trouwens ook niet. Wat een geluid, wat een snelheid, wat een rook!!!!

©2007 by Bonky/WSM PhotoStudio The Netherlands.
Een tijd staan te praten met 1 van de jongens die zo'n pick up rijdt. Hij is ook actief in de NHRDA, de diesel tak van de National Hot Rod Association. Die jongens zijn echt actief bezig om hun diesel truck sneller te krijgen.
Ze vijlen een stuk van de zuigers in de motor af zodat de compressie lager wordt zodat ze hogere toerentallen kunnen draaien dus meer kracht hebben. Maar omdat de compressie lager is kunnen ze niet meer op diesel starten dus starten ze de motor op ether. Als de motor loopt schakelen ze over op diesel.

Al met al een zeer geslaagde en leerzame dag.

Terug via de US95 en US441, onderweg gegeten bij Appelbee's.

Geen opmerkingen: